Ocena i Audyt Dostawcy w Przemyśle Motoryzacyjnym (WIDEOKONFERENCJA)
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Ocena i Audyt Dostawcy w Przemyśle Motoryzacyjnym
Przedmiot szkolenia:
Przedmiotem szkolenia jest przedstawienie specyficznych wymagań kierowanych przez klienta w stosunku do dostawców w całym łańcuchu dostaw w branży Automotive. Celem jest także zapoznanie uczestników z metodami i narzędziami obligatoryjnymi w branży motoryzacyjnej warunkującymi stabilną współpracę klientów i dostawców.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów jakości, logistyki, zakupów z branży motoryzacyjnej, osób, które uczestniczą w auditach klienta, które współpracują z dostawcami, na których stanowisku wymagana jest znajomość specyficznych wymagań dotyczących relacji klient - dostawca.
Program szkolenia
I Wprowadzenie
- Powitanie uczestników, przedstawienie się trenera, prezentacja uczestników,
- Ćwiczenie integracyjne - Budowanie zespołu.
II Wymagania standardu IATF 16949:2016 / normy ISO 9001:2015 dotyczące zakupów i dostawców
- Wymaganie wdrożenia systemów zarządzania jakością u dostawców,
- Procesy zlecane na zewnątrz,
- Wybór dostawców – kryteria,
- Ocena dostawców – metody,
- Kontrola jakości dostaw– metody, zasady,
- Audyt drugiej strony.
III CSR – jako specyficzne wymagania firm motoryzacyjnych w stosunku do swoich poddostawców
- Prezentacja wybranych, przykładowych wymagań klientów
IV Zaawansowane planowanie jakości (APQP)– znaczenie dla dostawców
- Etapy APQP,
- PPAP jako element APQP.
V PPAP – AIAG / VDA 2 - jako specyficzne wymaganie klienta
- Elementy PPAP
- Poziomy przedłożenia
- Proces zatwierdzania produkcji seryjnej
VI Potrzeba prowadzenia auditów u dostawców – metody, podejścia, check-listy (wg IATF 16949:2016 , VDA 6.1, VDA 6.3, wewnętrzne standardy firm)
- Krótkie omówienie podejścia do auditów u dostawców wg. różnych standardów VDA, IATF 16949:2016,
- Omówienie standardu wewnętrznego firm - przykłady.
VII Zakończenie i posumowanie szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16h)
Metodyka szkolenia - Stosowane techniki i narzędzia szkoleniowe:
- prezentacja multimedialna,
- ćwiczenia (praca w podgrupach, dyskusja),
- studium przypadku (case studies) - analiza rzeczywistych zdarzeń w rzeczywistych przedsiębiorstwach.
Korzyści ze szkolenia:
- Przybliżenie wiedzy w zakresie wymagań kierowanych do dostawców w branży motoryzacyjnej,
- Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie metod i narzędzi jakościowych stosowanych w motoryzacji,
- Przybliżenie zagadnień dotyczących wymagań IATF 16949:2016 / ISO 9001:2015 w odniesieniu do dostawców,
- Możliwość przećwiczenia i przedyskutowania praktycznych rozwiązań,
- Poznanie „dobrej praktyki" w zakresie audytowania dostawców.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu w formie wideokonferencji,
- profesjonalne materiały szkoleniowe udostępnione na platformie ClickMeeting do ściągnięcia w wersji elektronicznej,
- certyfikat (w języku polskim i angielskim),
- możliwość konsultacji po szkoleniu z trenerem.