AUDIT SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ USŁUG ZGODNIE Z VDA 6.2 (WIDEOKONFERENCJA)
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
AUDIT SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ USŁUG ZGODNIE Z VDA 6.2
Przedmiot szkolenia:
VDA 6.2 definiuje wymagania specyficzne dla dostawców usług w przemyśle motoryzacyjnym. VDA 6.2 oferuje wszechstronne ramy dla systemu zarządzania jakością opartego na ISO 9001. Ponadto obejmuje również aspekty modelu EFQM.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do wewnętrznych i zewnętrznych dostawców usług dla przemysłu motoryzacyjnego, którzy chcą wzmocnić swoją konkurencyjność na rynku poprzez najwyższej jakości usługi dla użytkowników motoryzacyjnych i poprawę swojego systemu zarządzania.
Program szkolenia:
1. Wymagania globalne w zakresie zarządzania jakością.
2. System zarządzania jakością wg norm ISO 9001:2015.
3. Modele zapewnienia jakości.
4. Historia i struktura VDA QMC.
5. Rodzina norm VDA.
6. CSR- Customer Specific Requirements- specyficzne wymagania klientów w zakresie jakości usług.
7. Audit systemu zgodnie z VDA 6.0
8. VDA 6.2 wymagania ogólne.
8.1 Uregulowania normatywne, terminy i definicje.
8.2. Kontekst organizacji
8.2.1.Zrozumienie organizacji i jej kontekstu dla usługodawstwa w przemyśle motoryzacyjnym
8.2.2. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych usługami.
8.2.3.Działania marketingowe usługodawców
8.2.4. Zakres systemu zarządzania jakością - wymagania specyficzne klientów jako element systemu zarządzania jakością.
8.2.5. omówienie kluczowych aspektów wymagań podręczników referencyjnych – jak VDA 6.3.
8.2.6. System zarządzania jakością .
8.2.6.1. Przywództwo – zaangażowanie kierownictwa, polityka, role organizacyjne, odpowiedzialność i uprawnienia
8.2.6.2.Procesy i odpowiedzialności do zdefiniowania przez najwyższe kierownictwo.
8.2.6.3.Planowanie – ryzyka i szanse, plany awaryjne dla dostawców usług, cele jakościowe i działania w celu ich osiągnięcia
8.2.6.4.Wspomaganie – zasoby ludzkie, infrastruktura, środowisko dla dostarczania usług, zasoby do monitorowania i pomiarów, kompetencje, świadomość, komunikacja, zarządzanie dokumentacją i wiedzą organizacji.
8.2.6.5.Operacje – Planowanie, rozpoznanie wymogów klienta, projektowanie, nadzór nad zewnętrznie dostarczanymi procesami, produktami i usługami, realizacja usług, zwalnianie usługi, nadzór nad niezgodnymi wyjściami.
8.2.6.6.Ocena rezultatów - Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena – Ocena satysfakcji klienta, Audyty wewnętrzne, Przegląd zarządzania
8.2.6.7.Doskonalenie - Niezgodności i działania korygujące, Ciągłe doskonalenie.
9.Zasady certyfikacji na zgodność z VDA 6.2
10.Audyty dostawców usług.
11.Lista pytań audytowych.
12.Ćwiczenia.
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16h)
Metodyka szkolenia - Stosowane techniki i narzędzia szkoleniowe:
- prezentacja multimedialna,
- ćwiczenia (praca w podgrupach, burza mózgów – dyskusja)
- Studium przypadku (case studies) - analiza rzeczywistych zdarzeń w rzeczywistych przedsiębiorstwach.
Korzyści ze szkolenia:
-
-
zorientowany na procesy system zarządzania,
-
usprawnienie strategii organizacyjnej,
-
zwiększenie zadowolenia pracowników
-
silna koncentracja na kliencie
-
ciągłe doskonalenie procesu
-
zwiększenie nadzoru nad zapobieganiem błędom oraz wzmocnienie procesów wartości dodanej organizacji
-
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu w formie wideokonferencji,
- profesjonalne materiały szkoleniowe udostępnione na platformie ClickMeeting do ściągnięcia w formie elektronicznej,
- certyfikat (w języku polskim i angielskim),
- możliwość konsultacji po szkoleniu z trenerem.