CQI-8, 2 EDITION 2014 - LPA (Audyt Warstwowy Procesu)
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
CQI-8, 2 EDITION 2014 - LPA (Audyt Warstwowy Procesu)
-
Przedstawiciele kierownictwa firm poszukujący możliwości doskonalenia.
-
Osoby odpowiedzialne za wdrożenie audytu warstwowego procesu.
-
Pracownicy dedykowani do realizacji auditów warstwowych.
-
Średni szczebel zarządzania procesem produkcji – mistrzowie, kierownicy produkcji, itp.
-
Cele audytu warstwowego.
-
Wytyczne AIAG (American Industry Action Group) dla branży motoryzacyjnej – CQI 8.
-
Podstawowe zasady prowadzenia audytu warstwowego.
-
Etapy audytu warstwowego:
-
planowanie,
-
realizacja audytu, praca audytora (badanie auditowe, komunikacja),
-
identyfikacja i opis niezgodności,
-
przegląd wyników audytów warstwowych,
-
monitorowanie realizacji działań korygujących.
-
-
Realizacja audytu:
-
identyfikacja źródeł zmienności (przyczyny statystyczne i specjalne),
-
przygotowanie i posługiwanie się listą kontrolną,
-
audytowanie – identyfikacja niezgodności jakościowych,
-
audytowanie produktywności – identyfikacja strat (7 waste),
-
podsumowanie: warsztat auditowy połączony z dyskusją.
-
-
Analiza danych, poszukiwanie przyczyn niezgodności
-
Metoda 5W2H (What, Where, When, How big itd
-
Metoda Pareto,
-
5Why,
-
burza mózgów,
-
diagram Ishikawy
-
Ćwiczenia:
-
Plan auditów warstwowych.
-
Przygotowanie listy kontrolnej adekwatnej do rodzaju działalności firmy.
-
Elementy wyłączone z auditu warstwowego.
-
Elementy auditowe pomagające w identyfikacji strat.
-
Analiza przyczyn reklamacji/ niezgodności przy wykorzystaniu metody 5 x Why
-
Planowanie i monitorowanie działań korygujących dla niezgodności zidentyfikowanych w audicie.
-
Gra symulacyjna – audytowanie, identyfikacja niezgodności, planowanie działań.
Metodyka szkolenia - Stosowane techniki i narzędzia szkoleniowe:
- prezentacja multimedialna,
- ćwiczenia (praca w podgrupach, burza mózgów – dyskusja)
- Studium przypadku (case studies) - analiza rzeczywistych zdarzeń w rzeczywistych przedsiębiorstwach.
-
Realizacja audytów warstwowych w oparciu o wymagania sektora samochodowego.
-
Wprowadzenie metody pozwala na:
-
redukcję częstości wad wewnętrznych i reklamacji,
-
kontrolę jakości przez wiele poziomów (warstw) organizacji,
-
ocenę stopnia standaryzacji operacji produkcyjnych i jej popularyzację,
-
wzrost zaangażowania pracowników w doskonalenie procesu produkcji,
-
ugruntowanie praktyki wykonywania prac w oparciu o dokumentację
-
poprawę bezpieczeństwa i ergonomii,
-
identyfikację kluczowych obszarów poprawy produktywności,
-
upowszechnienie znajomości wymagań Klienta na wszystkich szczeblach organizacji,
-
wykazanie zaangażowania najwyższego kierownictwa w zakresie kluczowych problemów w procesach produkcyjnych.
-
-
Nabycie umiejętności określania przyczyny źródłowej.
-
Uzyskanie wiedzy pomocnej do skutecznego usuwania niezgodności
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- profesjonalne materiały szkoleniowe,
- zestaw gadżetów firmowych,
- przerwy kawowe, lunch,
- certyfikat LPA (w języku polskim i angielskim),
- pomoc w rezerwacji hotelu,
- możliwość konsultacji po szkoleniu z trenerem.